Săptămâna Sănătății Mintale

Portfolio List

Săptămâna Sănătății Mintale

Săptămâna Sănătății Mintale este proiectul semnătură al Minte Forte, organizat anual, începând din 2010, sub sloganul “E timpul să vorbim”.

În România ne confruntăm în continuare cu un nivel scăzut de informare în ceea ce privește sănătatea mintală. Proiectul în sine își propune să deschidă conversații pe tematici relevante sau tabu din sănătatea mintală, pentru a aduce acest subiect în sfera normalului, a reduce stigma creată în jurul lui și a oferi publicului informații corecte și fundamentate științific.

Săptămâna Sănătății Mintale este un eveniment de educație în sănătate mintală, ce se adresează oricui este curios despre acest subiect, încercând însă, cu fiecare ediție, să extindă diversitatea persoanelor care participă și au acces la astfel de informații.

Programul evenimentului, care se întinde – după cum îi spune numele – pe parcursul unei săptămâni, include o diversitate de activități în fiecare ediție: prezentări interactive, ateliere de dezvoltare personală, dezbateri, standuri informative, piese de teatru, recitaluri de muzică, activități non-formale, simulări de sesiuni de psihoterapie și consiliere, discuții de grup, plimbări și ieșiri în natură, sesiuni de practici terapeutice, bibliotecă vie, toate având în comun teme legate de sănătatea mintală.

Este, cum s-ar spune, ”festivalul” dedicat educației pentru sănătatea mintală, care adună în fiecare an o comunitate din ce în ce mai numeroasă. În 2022, proiectul a ajuns la a XII-a sa ediție.

 

REZULTATE

Ultimele ediții ale Săptămânii Sănătății Mintale au adunat o serie de apariții media:

Ediția a XII-a, desfășurată în 2022, în jurul temei comunității, a avut următoarele rezultate:

  • 4.600 de oameni la care au ajuns evenimentele pe Facebook și 832 răspunsuri la aceste evenimente 
  • 2200 vizualizări la prezentările live și 133 de reacții/răspunsuri 
  • Aproximativ 110 persoane au participat fizic la evenimente

Ediția a XI-a, desfășurată în 2021, online, în jurul tematicii rezilienței, a avut următoarele rezultate:

  • 308824 de oameni la care au ajuns evenimentele pe Facebook și 4590 răspunsuri la aceste evenimente
  • 4200 vizualizări la prezentările live și 1590 de reacții/răspunsuri 
  • Aproximativ 200 de persoane au participat la evenimentele restrânse
  • Media de vârstă la toate activitățile a fost 31-33 de ani, participanții având între 18 și 67 de ani și ocupații diverse
  • La activități au participat persoane din mai multe orașe ale țării, cât și din diaspora

Ediția a X-a, desfășurată în 2019, în locații fizice, a avut următoarele rezultate:

  • 153252 de oameni la care au ajuns evenimentele pe Facebook și 5332 de răspunsuri la evenimentele de pe Facebook
  • 1000 de pliante împărțite și 50 de afișe plasate în locații de interes public
  • Peste 750 de participanți la cele 12 evenimente, participanți  cu vârste cuprinse între 15 și 47 de ani, cu o medie de vârstă de 25 de ani, având diverse ocupații
  • Dintr-un total de 415 de respondenţi la chestionarele de evaluare a evenimentelor, 68 % au considerat prezentările/atelierele foarte utile, 72.6 % le-au evaluat drept foarte clare, iar 66.2 % au apreciat organizarea evenimentelor ca fiind foarte bună

SSM ÎN IMAGINI